Aktuality

Ukázkové lekce
Ukázkové lekce pro začátečníky s 50% zvýhodněním proběhnou v listopadu ve Sportcentrech Palmovka i Evropská a také v Loděnici Bohemians. Další informace najdete zde .
Pokračování ...
Nový IndoorRowing.cz již brzy!
Již brzy spustíme zbrusu nový web IndoorRowing.cz !    
Pokračování ...
Další aktuality...

Hledání

Teorie

Cvičení se zdravotními omezeními

addaptive2web.jpg Lidé se zrakovým postižením se kvůli svému hendikepu mnoha sportům nemohou věnovat, jiným jen s omezeními. V případě veslování na trenažéru pro ně, po zvládnutí správné techniky, žádná omezení neexistují. Při skupinových lekcích se mohou orientovat podle charakteristického zvuku, který trenažér vydává. Kromě toho nabízí Concept2 software, který při propojení trenažéru s počítačem předčítá vybrané údaje z monitoru.

Cvičit na trenažéru Concept2 je možné i s některými dalšími zdravotními omezeními. České zastoupení Concept2 pořádá již mnoho let soutěže pro děti z Jedličkova ústavu a další zdravotně postižené.

 

Skupinové lekce na veslařských trenažérech 

 

Cvičení seniorů

seniorweb.jpg Lidé, kteří pravidelně cvičí, mají ve stáří často lepší srdeční a respirační kondici než pasivní třicetiletý člověk. Tělesná aktivita působí také jako prevence mnoha zdravotních problémů a nemocí. Pomáhá předcházet některým druhům rakoviny, nemocí srdce a diabetu. Přispívá k obraně proti ateroskleróze, Alzheimerově chorobě a snižuje počet astmatických záchvatů. Zmírňuje osteoporózu, vysoký krevní tlak a cukrovku. Zpomaluje nebo zastavuje proces ztráty svalové hmoty, zvyšuje úroveň svalové síly, snižuje pravděpodobnost pádů a nebezpečných zlomenin z nich pramenících a je nejlepší prevencí obezity. Má uklidňující efekt, zbavuje každodenního stresu a zlepšuje koordinaci a reflexy.

Celý článek...
 

Sport - závody

zavod_lodickyweb.jpgDíky trenažéru Concept2 a tomu, že výsledky dosažené na kterýchkoliv dvou strojích jsou zaručeně srovnatelné, vzniklo nové sportovní odvětví. Ročně se pořádá více než 150 významných závodů v halovém veslování, vrcholem je mistrovství světa v Bostonu. Při těchto podnicích je více trenažérů propojeno přes počítač, který graficky zobrazuje průběh závodu. Podobné soupeření lze uspořádat i v malém rozsahu, např. v rámci jednoho fitcentra. Závodit se dá také přes internet nebo je možné si „jen“ vést své nejlepší výkony ve výsledkové listině na www.concept2.com a tak se porovnávat s ostatními v jednotlivých kategoriích.

Celý článek...
 

Rehabilitace

Cvičení na veslařském trenažéru je skvělý rehabilitační prostředek po mnoha typech úrazů zejména dolních končetin, po některých náhradách kloubů apod. Je důležité, že zatěžuje pohybový aparát velmi šetrně a umožňuje průběžně ovlivňovat rozsah pohybu. Stejně jako u lidí s nadváhou či seniorů je i zde velmi důležité, že váha těla spočívá na sedátku. Protože je při veslování tělo zapojené symetricky, je možné podle potřeby nechat větší část potřebné energie na zdravé končetině a svalovou sílu či motoriku v té rehabilitované budovat postupně.

Celý článek...
 

Snižování nadváhy

Jediný zaručený způsob snižování nadváhy je důsledné omezení příjmu energie a zvýšení jejího výdeje. Pomůže znát hodnotu svého bazálního metabolismu a mít představu o tom kolik energie přijímáme v potravě a kolik jí spotřebujeme při cvičení.

Celý článek...
 

Zvyšování tělesné zdatnosti

Zvyšování tělesné zdatnosti zahrnuje tyto čtyři složky:

  • Zlepšování aerobní vytrvalosti
  • Zvyšování svalové síly a svalové vytrvalosti
  • Zvyšování flexibility těla
  • Pozitivní změnu složení těla

Nejúčinnějším způsobem jak tyto složky ovlivnit je cvičení, které by mělo zahrnovat:

  • Aerobní činnost prováděnou dostatečně často, tj. aspoň třikrát týdně
  • Účinné procvičování a posilování svalstva
  • Strečink pro získání flexibility
  • Úprava množství tuku v těle nejlépe úpravou poměru přijaté a vydané energie

Celý článek...
 

Tepová frekvence

Tepová frekvence je poměrně spolehlivý ukazatel intenzity cvičení a lze podle ní trénink efektivně řídit. Intenzita cvičení totiž určuje v jakém tréninkovém pásmu se pohybujeme a to je třeba přizpůsobovat stanoveným cílům, typu tréninku i aktuálnímu stavu. Výhodou tepové frekvence je, že se dá velmi jednoduše měřit, ať už za pomoci sporttesteru, který je v případě veslařského trenažéru integrovaný v jeho monitoru anebo i odečtem tepu na zápěstí.
Při stanovování úrovní tepu pro jednotlivá tréninková pásma je třeba počítat s tím, že hodnoty tepové frekvence jsou individuální, mění se s věkem a kromě kondice závisí také na mnoha dalších faktorech. Pro rekreační sport je dostačující metodou určení správné tepové frekvence pro konkrétní cvičení níže uvedený výpočet, pro kohokoliv kdo to myslí se svým tréninkem vážněji, případně má jakékoliv pochybnosti o svém zdravotním stavu, doporučujeme absolvovat vyšetření ve sportovní laboratoři (např. www.utl.lf1.cuni.cz; www.casri.cz a další). Na jeho základě určí lékař Vaší maximální a klidovou tepovou frekvenci,  ideální tréninkový tepový rozsah, zhodnotí Vaší kondici atd.

Celý článek...
 

Intenzita cvičení

 Intenzita je obecně u jakéhokoliv pohybu klíčem k efektivnímu cvičení a určujícím faktorem pro jeho výsledek. Proto je třeba ji vždy přizpůsobit individuálním cílům a typu tréninku.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 Následující > Konec >>

Výsledky 1 - 8 z 11
www.indoorrowing.cz  |  design
 
 
.   .