Hledání

Motivace

Dostatečně silná motivace je patrně to nejdůležitější co potřebujeme ke změně životního stylu a k pravidelnému a efektivnímu cvičení. Protože se jedná o velmi osobní, individuální, x-krát probrané a v jistém smyslu samozřejmé téma, omezím se jen na několik bodů pro případnou inspiraci.

_q2f1946_2holkyweb.jpg

  • Začít cvičit je třeba z vlastního přesvědčení
  • Ostych, nedůvěra ve vlastní schopnosti, pocit nepatřičnosti a jiné výmluvy jsou malicherné a zástupné důvody proč nezačít.
  • Zdravotní přínos, i když je nejdůležitějším benefitem cvičení, se projeví až za nějakou dobu.
  • Najděte si co více důvodů, které Vám pomohou dostat se přes počáteční období, např.:
  • Cvičení Vám zvýší psychickou i fyzickou kondici
  • Vyčistíte si hlavu, psychicky si odpočinete
  • Omezíte některá zdravotní rizika.
  • Cítíte nedůvěru okolí? Dokažte všem i sobě, že to dokážete.
  • Dodáte si sebevědomí
  • Budete pozitivním vzorem svým dětem
  • Budete jim stačit při hrách a při sportu

 

  • Udělejte ze cvičení pevný bod svého týdenního programu
  • Udělejte ze cvičení prioritu, která neustupuje každému jinému programu
  • Cvičte s partnerem nebo ještě lépe s přáteli, udělejte ze svého cvičení společenskou událost.
  • Stanovte si krátkodobé i dlouhodobé cíle, které budou reálné, dosažitelné a měřitelné.
  • Vyberte si cvičení, které Vás bude bavit. Aspoň trochu.
  • Každá motivace se počítá – vsaďte se, že budete pravidelně chodit na lekce nebo, že zhubnete, vyberte si nějaký závod kterého se v budoucnu zúčastníte atd atd.

Hledáte-li kondiční cvičení, zvláště pokud začínáte po delší pauze, vybírejte takové, které

  • lze provádět v širokém rozsahu intenzity
  • nenamáhá nadměrně pohybový aparát
  • komplexně zapojuje co nejvíce svalových skupin
  • je bezpečné
  • je rozmanité
  • má měřitelné výsledky

Jsem pevně přesvědčený, že to vše splňuje právě cvičení na veslařském trenažéru, což na těchto stránkách asi nikoho nepřekvapí :-). 

 

Jak podporuje motivaci Concept2 

 
www.indoorrowing.cz  |  design
 
 
.   .