Aktuality

Ukázkové lekce
Ukázkové lekce pro začátečníky s 50% zvýhodněním proběhnou v listopadu ve Sportcentrech Palmovka i Evropská a také v Loděnici Bohemians. Další informace najdete zde .
Pokračování ...
Nový IndoorRowing.cz již brzy!
Již brzy spustíme zbrusu nový web IndoorRowing.cz !    
Pokračování ...
Další aktuality...

Hledání

Zdravotní aspekty

Zdravotní přínos pravidelného pohybu je nepopiratelný. Jeho vliv se neomezuje pouze na všeobecně známé oblasti jako je redukce hmotnosti či posilování kardiovaskulárního a respiračního systému. Na stránkách www.concept2.co.uk jsou uvedeny výsledky 42 studií, které dokládají pozitivní účinky cvičení na mnohá další zdravotní rizika - efektivní snížení vysokého krevního tlaku, omezení rizika infarktu, prevenci artritidy, snížení pravděpodobnosti onemocnění mnoha typy nádorových onemocnění a Altzheimerovou chorobou atd.

Správný typ cvičení je třeba volit s ohledem na individuální cíle a samozřejmě také na věk, zdravotní stav a aktuální kondici. Je třeba vybrat pohyb, jehož intenzitu je možné jednoduše přizpůsobit možnostem a potřebám, a takový, který pohybový aparát nezatěžuje jednostranně či nadměrně. Lidé nad 60 let, ale i ti mladší s nějakými zdravotními riziky (problémy se srdcem, diabetes, zvýšený cholesterol atd.) a také ženy po třetím měsíci těhotenství by se před zahájením cvičení měli poradit se svým lékařem.

Několik aspektů cvičení na veslařském trenažéru z něj činí po zdravotní stránce ideální fyzickou aktivitu prakticky pro každého:heshe_backweb.jpg

  • Princip
    Při cvičení nese váhu těla uživatele sedátko, což dále přispívá k šetrnosti vůči pohybovému aparátu a má velký význam např. pro uživatele s nadváhou, seniory, při rehabilitaci atd.
  • Charakter pohybu
    Veslařské tempo je plynulý, rytmický pohyb bez nárazů a otřesů a neklade proto zvýšené nároky na pohybový aparát, zejména klouby a páteř. Rozsah pohybu je větší nežli u většiny jiných typů cvičení a díky tomu se zvyšuje pružnost svalů a šlach i hybnost kloubů.
  • Nastavitelná intenzita
    Intenzitu cvičení na veslařském trenažéru si zcela kontroluje uživatel a může se pohybovat od velmi lehkého aerobního cvičení až po intenzivní posilování svalstva.
  • Zapojené svalstvo
    Na veslařském trenažéru se procvičuje většina svalových skupin. Protože každý sval potřebuje ke své práci energii, výsledkem je vysoký energetický výdej.
    Posilování svalového korzetu a páteřních svalů přispívá ke správnému držení těla a pomáhá při některých bolestech zad.
  • Umístění trenažéru
    Cvičení probíhá ve fitcentru či doma a uživatel je tak chráněný před rozmary počasí, útoky psů i řidičů.

Jakou stanovit intenzitu cvičení

 
www.indoorrowing.cz  |  design
 
 
.   .